Únava

Padla na mě nějaká únava, tak mě napadlo, že o ní něco napíši. Přeji hezkou sobotu i neděli.

Změny počasí, kterým jsme neustále vystavováni, zapříčiňují nejen to, že jsme více náchylní k onemocnění, ale nastávají problémy se soustředěním na to, jakou činností se zrovna zabýváme. Týká se to nejen v období léta, kdy jsou venku velká vedra, a v místnosti je klimatizace. Ta sice usnadňuje zvládat výkyvy počasí, ale jen dočasně. Jak se člověk ocitne najednou venku, organismus zažije šok. Tím vlastně klimatizace nebrání únavě, právě naopak. Tím spíše se objeví nachlazení, rýma či virová infekce. Projevuje se také malátnost, bolest hlavy, úzkost, vyčerpání, podrážděnost. Únava má negativní výsledky na naši psychiku, například někteří z nás při řízení automobilu mají zpomalené reakce. Pokud se cítíme unavení či ospalí, určitě v tom nejsme sami, je to typické zejména na jaře a na podzim, ale únava se může dostavit kdykoli během roku. Tu pociťujeme i v období zimy, kdy se střídá teplejší počasí se zimou. Únavu v určité podobě poznal prakticky každý. Hodně z nás ji špatně snáší a hůře se s ní vyrovnává. Nadměrná únava je spojována s celou řadou chorob. Vzniká při onemocnění kardiovaskulárního, nervového a krevního systému.

Pokud bychom se toho chtěli vyvarovat, měli bychom se snažit se otužovat, třeba si udělat procházku v každém počasí, nějaký pohyb venku aspoň na krátkou dobu. V boji proti únavě nám může pomoci i dodání vitamínů, hlavně vitamínu C, E, B, nebo různé doplňky stravy. Ty obsahují výtažky z léčivých rostlin, zelených čajů a různých antioxidačních látek. Tato směs vitamínů podporuje organismus a aktivitu a hlavně vitamín B12 spolu se železem a hořčíkem pomáhají ke snížení únavy. Skvěle působí i skořice a její doplňky.

Je třeba pravidelnost ve stravování, složení potravy z ovoce a hlavně zelené zeleniny, jako je například brokolice, chřest, špenát, hlídat si stravu, která obsahuje hodně vlákniny. Také ořechy a zejména pitný režim pozitivně přispívá našemu organismu. Pokud nemá člověk dostatečný přísun tekutin, cítí se také unaven, měl by vypít alespoň dva litry v průběhu dne. Vyhněte se ale energetickým nápojům, i když by vás mohly na nějaký čas probrat. Později by opět způsobily únavu a ještě k tomu by vám zkomplikovaly spánek.

Pochopitelně bychom měli mít dostatek odpočinku a spánku, protože jen tak se únavě ubráníme. Nedostatek spánku je špatný pro náš imunitní systém a obecně pro celé naše tělo..

Vypusťme špatnou náladu, že je brzo tma, sychravo a dny jsou zamračené. Zkusme objevit i zimní krásu a užívejme si ji. Po procházce zimní krajinou si ještě zlepšíme náladu hrnkem dobré kávy či čokolády a hrstkou ořechů. I to nás naladí k celkové pohodě.

Existuje přípravek – Modin – pro duševní rovnováhu, který se svými šesti přírodními složkami je zcela unikátní. Základem je extrakt třezalky tečkované, která je nejvíce užívanou přírodní látkou v podpoře psychického zdraví –  L-tryptofan, fenylalanin, vitamíny B3, B5 a B6. Po užívání tohoto přípravu budete vyrovnanější a nebudete propadat do výkyvů nálad a únavy.

17 komentářů: „Únava

  • 9.9.2017 (9:36)
    Permalink

    Jak začíná ubývat sluníčka, je třeba do sebe trochu doplňovat vitamíny a hlavně posilovat imunitu.

    Reagovat
  • 9.9.2017 (9:03)
    Permalink

    Nevím, jestli působí podzim jako jaro, ale cítím se nějak unaveně. Třeba je to tím, že toho sluníčka je málo.

    Reagovat
  • 3.8.2017 (9:19)
    Permalink

    Dnes je vedro už od rána, člověk se cítí z toho nějak unavený. Proto nedělám nic :-). Rychle něco uvařím a už jsem venku v chládku nebo doma třeba u větráku. Taky staří lidé by měli omezit prý nějakou tu činnost, tak to dodržuji :-). Není nad to být v klidu. Ani do obchodu se nehrnu, vařím z toho, co mám doma. Nestojím o to, být upocená až za ušima. Taky vidím, že ani lidi okolo nás moc nechodí, každý se někde zalezlý :-).

    Reagovat
  • 21.3.2017 (9:54)
    Permalink

    Byla jsem teď dva dny “zalezlá” doma. Hlídali jsme vnučku, byla nachlazená, tak jsme ven nešli. Nevím, zda to bylo tím, že jsem nebyla venku a zcela se zabývala hrou a udržením dítěte v klidu, ale večer jsem byla fakt unavená. Dnes je tu klid a stejně ještě nejsem ve “své kůži”. Asi jarní únava funguje.

    Reagovat
  • 6.3.2017 (9:25)
    Permalink

    Jakmile k nám přijedou holky, tak je hned po únavě. Dovedou to tady rozparádit, že na únavu není čas. Ta občas dolehne poté, co odjedou domů :-). Vidíte na obrázku tu lavičku? Tam sedíme a koukáme, jak jede vlak motorák :-).

    Reagovat
  • 25.2.2017 (10:42)
    Permalink

    Venku svítí sluníčko, tak je nějak hned líp. Půjdu určitě odpoledne ven a docela se na to těším. Vítr mě ofoukne a bude po únavě. Člověk má hned i lepší náladu. Musím se víc hýbat, abych nezakrněla :-).

    Reagovat
  • 15.2.2017 (9:57)
    Permalink

    Už se nám venku jaří. Sluníčko svítí, a vytahuje ven, na procházku 🙂 Brzy bude po únavě.

    Reagovat
  • 18.1.2017 (18:00)
    Permalink

    Já mám procházky v každém počasí, jelikož chodím stále do práce, spánek mi občas hapruje, není to už to, co bývávalo, chtělo by to určitě více sluníčka a dobré nálady.

    Reagovat
  • 5.1.2017 (8:08)
    Permalink

    Dnes únavu nepociťuji, právě naopak. Jak jsem hned ráno zjistila, napadl sníh a přepadla mě spíš obava, jak asi dojdu k doktorovi. Včera nic, ani vločka, jen déšť a vichr a dnes -5°C a 5 cm sněhu. Ano, je to krásné – z okna, všude čepičky sněhu, všude bílo ….. ale. Jsem úplně “nabuzená” a vůbec se mi to nelíbí …

    Reagovat
  • 4.1.2017 (8:34)
    Permalink

    mám poblázněný hormonální systém vinou dvou operací,tak se teď znovu učím naslouchat svému tělu a láduji se doplňky

    Reagovat
  • 7.12.2016 (10:38)
    Permalink

    každé ráno vypiju teplou vodu s medem a sním 1 banán,mám energii na celé dopoledne a únavu vůbec nepociťuju

    Reagovat
  • 6.12.2016 (14:11)
    Permalink

    Hodně teď “ujídám” ořechy při loupání na pečení, přidávám chia semínka do jogurtů a tvarohu, vařím často brokolici a vařím si zelený čaj. Mám doma dva krásné ananasy, které mi vždycky zvednou náladu.

    Reagovat
  • 6.12.2016 (7:02)
    Permalink

    mě od únavy nejvíc pomůže sluneční den – už aby bylo léto

    Reagovat
  • 3.12.2016 (19:50)
    Permalink

    Únava padne občas na každého, a každý s ní bojuje jinak. Mě například pomáhá pití ovocných čajů a cibule. Tu si dám na chleba a hned mě to vzpruží.

    Reagovat
  • 30.11.2016 (22:25)
    Permalink

    Padla na mne nějaká únava. To z toho zimního času. Už aby bylo jaro 🙂 určitě bude líp 🙂

    Reagovat
  • 27.11.2016 (18:55)
    Permalink

    Já když v létě v těch vedrech usednu do toho vyhřátého auto na parkovišti /když jedu z práce/, tak jsem během chvilky tak unavená, že přijedu domů a normálně kolikrát usnu na gauči.
    Mám raději jarní a podzimní čas, kdy je to počasí příjemné, hlavně na práci okolo baráčku. V létě jsou příjemné teplé večery.

    Reagovat
  • 27.11.2016 (6:20)
    Permalink

    Velmi pěkný a informativní článek, já preferuji hodně ovoce a zeleniny, spánek a nějaké ty vitamíny, vápník, magnesium, omega 3, dostatek tekutin, hlavně bylinkové čaje, toto roční období je pro nemoci jak dělané, ale také patří k životu, a to hlavní je mít dobrou náladu, nemračit se a smát se:).

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *